Οι 10 τεχνικές & στρατηγικές προσεγγίσεις για digital marketing
Έχουμε διαβάσει και ακούσει πολλά τα τελευταία χρόνια για το ψηφιακό marketing. Ωστόσο, όταν πρόκειται να εξηγήσουμε με λίγα λόγια τους όρους του, τότε το πράγμα περιπλέκεται λίγο και συχνά δημιουργούνται λανθασμένες εικόνες και εντυπώσεις.
Στο παρόν άρθρο θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μία συνοπτική ιδέα για κάθε μία από τις 10 τεχνικές digital marketing που είναι πιο διαδεδομένες στην Ελλάδα, ώστε να μη σας πιάνουν αδιάβαστους.
Οι μέθοδοι ψηφιακής προώθησης στο Διαδίκτυο που εξηγούμε, δεν ταιριάζουν σε όλους και όλες όσους επιχειρούν διαδικτυακά. Κάθε εταιρεία, κάθε επαγγελματίας και κάθε υπηρεσία ή προϊόν, έχουν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης, διαφορετικό κοινό και χρήζουν διαφορετικής ψηφιακής στρατηγικής.
Για να έχετε όμως, μια ολοκληρωμένη εικόνα, ας δούμε πιο αναλυτικά τις 10 αυτές τεχνικές προσέγγισης ενός διαδικτυακού εγχειρήματος.
1. Βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO)
Το SEO είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης του διαδικτυακού σας περιεχομένου, έτσι ώστε η μηχανή αναζήτησης (πχ Google, Yahoo, Bing κτλ.) να το εμφανίζει στην κορυφή των σελίδων αποτελεσμάτων (SERPs) όταν πληκτρολογεί ένας χρήστης μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί (ή πολλές μαζί).
Μια προσεκτικά τοποθετημένη στρατηγική SEO μπορεί να τοποθετήσει την ιστοσελίδα σας σε μια πολύ ωφέλιμη θέση (στη πρώτη σελίδα) και έτσι θα προσελκύσετε το κατάλληλο ακροατήριο που έχει τη σχετική ανάγκη και ψάχνει λύσεις για αυτή.
Περίπου το 60% των εμπόρων λένε ότι η βελτίωση των σελίδων τους με SEO και η αναρρίχηση της οργανικής (μη πληρωμένης) θέσης τους, είναι η πρώτη τους προτεραιότητα για τους πελάτες τους που τους αναζητούν στο Internet.
Σαν τεχνική, είναι επίπονη και χρονοβόρα, αφού πρέπει να συμβαδίζει με τις εξελίξεις στις ενημερώσεις αλγορίθμων της Google, αλλά είναι πολύ αποδοτική αφού το στοχευμένο ακροατήριο είναι πολύ κοντά στη πρόθεση αγοράς.
2. PPC καμπάνιες (pay per click campaigns)
Σχεδόν όλα τα κανάλια διαφήμισης προσφέρουν πλέον την ευκαιρία για διαφήμιση με πληρωμένα κλίκ. Το μοντέλο διαφήμισης Pay Per Click είναι ένα δημοφιλές μοντέλο διαφήμισης και μπορεί να δημιουργήσει γρήγορη και άμεση επισκεψιμότητα βασισμένη στα ενδιαφέροντα των χρηστών του Διαδικτύου.
H επισκεψιμότητα αυτή που προκύπτει άμεσα, μεταφράζεται σε άμεσες πωλήσεις υπηρεσιών ή προϊόντων για τις εταιρείες. Η διαφήμιση μέσω clicks (ή εμφανίσεων) είναι ένα πολύ γνωστό μοντέλο διαφήμισης μεταξύ συνεργατικών δικτύων προώθησης (πχ YouTube) και επιτρέπει στους στοχευμένους (και επανειλημμένα στοχευμένους) επισκέπτες/καταναλωτές να βλέπουν πρώτα τις διαφημίσεις σας και στη συνέχεια να μπορούν να μετατρέπονται σε πωλήσεις και να διατηρούν την επιχείρησή σας ακμάζουσα.
3. Social media marketing
Μία από τις πιο δημοφιλείς μεθόδους προώθησης τελευταία είναι τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης ή κοινώς γνωστά ως Social Media. Οι περισσότερες πλέον επιχειρήσεις χρησιμοποιούν πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Twitter, το Instagram, το Facebook, το YouTube και το LinkedIn για να αναπτύξουν τη βάση υποψηφίων πελατών τους (ή του ενδιαφερόμενου κοινού) και να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.
Μάλιστα οι πλατφόρμες αυτές, προσφέρουν τη δυνατότητα τοποθέτησης διαφημίσεων, με πολύ εύκολο και γρήγορο τρόπο, για αύξηση αναγνωρισιμότητας, άμεσες πωλήσεις ή στοχευμένη διάδραση (Like, Share, Comment κτλ.). Τα Social Media, φαίνεται να κερδίζουν όλο και περισσότερη αποδοχή από τους διαφημιζόμενους, λόγω της ευκολίας που έχουν, σε σχέση με την πιο δύσκολη διαφημιστική πλατφόρμα πχ Google AdWords.
Η ανταλλαγή πληροφοριών και η διάδραση με τους οπαδούς, τους ακόλουθους, τους συνεργάτες και τους ανταγωνιστές θεωρείται ως ένα κρίσιμο στοιχείο για την μακροπρόθεσμη επιτυχία μιας επιχείρησης που δραστηριοποιείται διαδικτυακά στα κοινωνικά μέσα.
Μια αξιόπιστη διαφημιστική εταιρεία (digital agency) με υπηρεσίες παροχής ψηφιακού μάρκετινγκ μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας τους σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων. Η παρουσία στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης έχει γίνει πλέον απαραίτητη για τις επιχειρήσεις σήμερα, οι οποίες καταναλώνουν σημαντικούς πόρους (τεχνικούς, οικονομικούς και χρονικούς) σε αυτά.
4. Content marketing
Η τέχνη της αφήγησης και η δημιουργία κειμένων και πληροφοριών για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας μιας επιχείρησης με στόχο την κερδοφόρα αντίδραση των υποψηφίων πελατών είναι γνωστή ως Content Marketing.
Οι άνθρωποι επιθυμούν ενημέρωση και σε βάθος πληροφορία πριν αγοράσουν το οτιδήποτε σήμερα. Το marketing περιεχομένου τους παρέχει ακριβώς αυτό.
Είναι γενικά παραδεκτό, πως οι εταιρείες που δε χρησιμοποιούν ποιοτικό περιεχόμενο με πλούσια και θελκτική πληροφορία, υποφέρουν στο τομέα των πωλήσεων τους.
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να χρησιμοποιούν σαφή στρατηγική όταν μιλάμε για το περιεχόμενο για την παροχή συνεκτικών και πολύτιμων πληροφοριών υπό τη μορφή κειμένων, video, φωτογραφιών κτλ. προς το καταναλωτικό κοινό.
5. Influencer marketing
Όταν παρουσιάζεται κάποιο προϊόν ή υπηρεσία μέσω της τεχνικής επηρεασμού μπορεί να αποδώσει έως 11 φορές υψηλότερη απόδοση επένδυσης (ROI) σε σχέση με τις επιχειρήσεις που υιοθετούν παραδοσιακές τεχνικές marketing.
Στη συγκεκριμένη στρατηγική, οι εταιρείες είτε προσλαμβάνουν μια διασημότητα ή κάποιον γνωστό blogger για να επηρεάσουν το υποψήφιο κοινό τους και να πουλήσουν τα προϊόντα τους.
Πολλές μεγάλες εταιρείες σήμερα βασίζονται στο «μάρκετινγκ επιρροής» και στην επιτυχία που η αναγνωρισιμότητα των προσώπων τους προσφέρει. Στη πράξη, η τεχνική επιρροής γίνεται όλο και πιο επικερδής με πολλούς καλλιτέχνες, αθλητές, παρουσιαστές, ακόμα και πρόσκαιρες tv περσόνες.
6. Email marketing
Το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παρότι μετράει αρκετά χρόνια στη πλάτη του, δείχνει να εξακολουθεί να παράγει εντυπωσιακά αποτελέσματα και πωλήσεις.
Είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους για τις επιχειρήσεις να επικοινωνούν με το ακροατήριό τους. Βοηθά τις επιχειρήσεις να δημιουργούν πιστούς συνδρομητές και να διατηρούν ζεστή μία άμεση σχέση επικοινωνίας.
Η πλειοψηφία των εταιρειών και επαγγελματιών χρησιμοποιούν διαφημιστικές προσφορές μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (τακτικών ή έκτακτων) για να κερδίσουν το ενδιαφέρον των παραληπτών και να οικοδομήσουν μακροχρόνια εμπιστοσύνη των πελατών στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.
7. Mobile marketing
Σήμερα, πολλοί έμποροι και επαγγελματίες έχουν αρχίσει να δίνουν βάρος στη προώθηση μέσω κινητού τηλεφώνου. Οι διαφημιζόμενοι προωθούν το προϊόν και τις υπηρεσίες τους σε κινητά μέσω εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας (πχ Viber) ή σύντομων μηνυμάτων κειμένου (SMS).
Είναι πολύ πιθανό, ως καταναλωτής να έχετε λάβει ένα μήνυμα από εταιρείες που διαφημίζουν μία τρέχουσα προσφορά (ακόμα και αν δε ζητήσατε ποτέ μια τέτοια ενημέρωση).
Η λήψη τέτοιου τύπου προωθητικών μηνυμάτων, είναι ιδιαίτερα αποδοτική σε περιόδους εορτών ή συγκεκριμένων καταναλωτικών ημερών (πχ Black Friday) που παρατηρείται μια φρενίτιδα προσφορών. Αυτό είναι το μάρκετινγκ κινητής τηλεφωνίας και είναι αποτελεσματικό για μια επιχείρηση, αφού μπορεί να προσελκύσει άμεσα την προσοχή των συνδρομητών.
Σήμερα, πολλά πολυκαταστήματα βασίζονται σε προωθητικές ενέργειες μέσω κινητών για άμεση αύξηση των πωλήσεων, καθώς οι προσφορές που εσωκλείονται στα μηνύματα αυτά, είναι εξαιρετικά περιορισμένης διάρκειας και πολύ δελεαστικές για τις παραβλέψει κάποιος.
8. Video marketing
Το YouTube έχει αυξηθεί πάρα πολύ και είναι φυσικό επακόλουθο η αύξηση οπτικοακουστικού περιεχομένου να συνεχίσει να αυξάνεται το 2018. Η δημιουργία ή η διανομή ενδιαφέροντος και χρήσιμου περιεχομένου στη μορφή βίντεο με το κοινό σας και η εστίαση στην ιστορία της εταιρείας σας είναι το κλειδί επιτυχίας για το μάρκετινγκ μέσω βίντεο.
Τα βίντεο είναι η μοντέρνα προέκταση του γραπτού λόγου και λειτουργούν υπέροχα όταν μεταφέρουν το επιχειρησιακό σας μήνυμα στους πελάτες σας. Πολλοί χρήστες ξοδεύουν πλέον αμέτρητες ώρες (άθελα ή ηθελημένα) παρακολουθώντας βίντεο αντί να διαβάζουν.
Η ευκολία παροχής πληροφορίας με βίντεο, είναι σημείο της τρέχουσας εποχής, και τάση που φαίνεται να ενισχύεται. Το 2017, είχε τονιστεί από πολλά κανάλια διανομής πως η αξία του βίντεο αυξάνεται και πως θα είναι η χρονιά των video.
Είτε διανέμετε, πληροφοριακό, είτε ψυχαγωγικό, είτε πωλησιακό περιεχόμενο, το βίντεο αποτελεί πράγματι ένα αξιόλογο μέσο για να κεντρίσετε το ενδιαφέρον του κοινού σας.
Σήμερα, πολλές εταιρείες δαπανούν τεράστια κεφάλαια στη δημιουργια βίντεο, σχετικών με τα προϊόντα τους. Ακόμα και αν εξετάσουμε τα βίντεο μικρότερων επιχειρήσεων ή και ιδιωτών, παρατηρούμε τη τάση να διαχέουν πληροφορία γύρω από την ειδικότητα τους. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, που η πλατφόρμα του YouTube παρέχει τη δυνατότητα διαφημιστικών τοποθετήσεων εντός των βίντεο αλλά και τη δημιουργια εσόδων από θεάσεις σε κανάλια τρίτων.
Η αυξανόμενη αποδοχή των βίντεο, έχει συνεπακόλουθα δημιουργήσει και μια νέα μικρή βιομηχανία διαφημιστικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε σχετικούς κλάδους (δημιουργικό, μοντάζ, εφέ κτλ.)
Ο απόλυτος στόχος επιτυχίας ενός βίντεο, στα σημερινά δεδομένα, είναι η ιογενής (viral) επίδραση του στο κοινό, που αρχίζει να το διανέμει, να το μοιράζεται σε άλλες πλατφόρμες και να το σχολιάζει. Είναι περιττό να πούμε, πως τα viral video επηρεάζουν εκθετικά τις πωλήσεις και την απήχηση των εταιρειών.
9. Viral marketing
Το viral marketing λειτουργεί όταν μετατρέπεται μια δημοσίευση (video ή εικόνα συνήθως) σε ηλεκτρονικό πάταγο, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Η μέθοδος για να προκαλέσετε μια viral αντίδραση είναι να δημιουργήσετε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον υλικό γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα, να το μοιραστείτε, να το διανείμετε και έτσι να το καταστήσετε ένα επίκαιρο θέμα συζήτησης.
Το marketing που έχει χαρακτηριστικά πολύ γρήγορης εξάπλωσης μπορεί να παράγει ασύγκριτο άμεσο αποτέλεσμα για τον ιστότοπό σας ή εσάς. Ωστόσο δεν είναι εύκολο και οι περισσότεροι που το επιδιώκουν αποτυγχάνουν.
10. Βελτιστοποίηση μετατροπών (CRO)
Το CRO βοηθά στην παρακολούθηση της συμπεριφοράς των χρηστών στον ιστότοπό σας και στην πραγματοποίηση διορθωτικών κινήσεων στο πλάνο στρατηγικής σας.
Ο επαγγελματίας marketer θα χρησιμοποιήσει τυπικά αυτήν την τεχνική για να αναλύσει και να δημιουργήσει έσοδα από την υπάρχουσα κυκλοφορία (traffic) ενός ιστοτόπου. Το CRO αφορά στη βελτιστοποίηση τεχνικών στοιχείων που επηρεάζουν την εμπειρία χρήστη (UX) της ιστοσελίδας σας χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως η δοκιμή A / B (split testing) για να οδηγηθούν οι χρήστες στον επιθυμητό σας τελικό στόχο.
Το CRO λειτουργεί παρόμοια με το SEO, αλλά αντί να βελτιώνει τη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης, βελτιώνει την ίδια την ιστοσελίδα σε λειτουργικότητα και φιλικότητα επισκέπτη.
Οι CRO τεχνικές έχουν αρχίσει και αποτελούν μια πρακτική με αυξανόμενη αποδοχή από τις εταιρείες και τους επαγγελματίες, ενώ παράλληλα διαφαίνεται να έχουν ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον στο digital marketing.
Αυτές είναι οι κύριες τεχνικές που ευρέως χρησιμοποιούνται στο Ψηφιακό Marketing στην Ελλάδα και που οι σοβαροί επαγγελματίες του διαδικτύου πρέπει να εξετάζουν και να εφαρμόζουν. Πολλές από τις τάσεις που αναφέρονται παραπάνω αλληλοσυνδέονται μεταξύ τους και συνεργάζονται για στην ψηφιακή εικόνα σας.
Αν επιλέξετε το κατάλληλο είδος marketing (που ταιριάζει στην εταιρεία και το ύφος σας) για να εστιάσετε τις προσπάθειές σας, τότε θα είστε σε θέση να επεκτείνετε την εμβέλειά σας και να αγγίξετε μια πιο στοχευμένη πελατειακή βάση.
Ταυτόχρονα θα γλιτώσετε πολύ κόπο, χρόνο και χρήμα, εάν επιλέξετε τα σωστά digital κανάλια και δε σπαταλήσετε τις δυνάμεις σας σε προσπάθειες αμφιβόλου αποτελέσματος.
Τέλος, να θυμάστε πως οι πελάτες σας είναι το σημαντικότερο κεφάλαιο που έχετε και εάν εμπιστεύονται τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, τότε θα μετατραπούν σε δια βίου πελάτες και ευαγγελιστές των προϊόντων και των υπηρεσιών σας.